קטגוריות
Uncategorized

תסמונת התעלה הקרפלית – מהי המשמעות?

לא מעט סימני שאלה יכולים לעלות כאשר מדברים על בעיות שונות הקשורות לכף היד. עליכם לדעת כי בעיות אורטופדיות בכף היד הינן שכיחות מאוד, הן עלולות לפקוד כל אחד מאיתנו. זוהי הסיבה שבגללה גם אתם צריכים להכין את עצמכם לסיטואציה שכזאת. גם אם כרגע הסיכויים נראים לכם נמוכים מאוד, עדיין מוטב כי תהיו ערוכים לקראת אפשרות שכזאת. אחת מהבעיות השכיחות ביותר בהקשר הזה נקראת תסמונת התעלה הקרפלית. ד"ר אריה שטבון שהוא כירורג מומחה יספק לכם תשובות שונות על הבעיה הספציפית הזאת. כך שאם אתם תסבלו ממנה, תהיה לכם אפשרות לתפוס אותה בדיוק בזמן.

תסמונת התעלה הקרפלית – מהי?

התעלה הקרפלית נקראת אצל מומחים שונים גם המנהרה הקרפלית. מדובר על תעלה שנמצאת בשורש כף היד, ולכן החשיבות שלה קריטית מאוד. דרך אותה מנהרה לכאורה עוברים הגידים והעורקים החשובים ביותר אל כף היד עצמה. תסמונת התעלה הקרפלית היא מצב שבו ישנו כאב עז ותחושת נימול באזור שורש כף היד. במקרה כזה חשוב מאוד לטפל במצב על מנת להחזיר את היד לתפקודה התקין. יהיה לכם קשה מאוד לתפקד בשגרת החיים הרגילה עם הבעיה הספציפית הזאת.

כיצד מאבחנים את התסמונת?

כמובן שהאבחון הסופי אמור להתבצע על ידי רופא מומחה. אך בפועל תסמונת התעלה הקרפלית מגיעה לרוב עם כאבים עזים ועם תחושת נימול באזור כף היד. במידה והינכם חווים כאבים לא מוסברים בכף היד, מאוד יכול להיות כי התשובה לאותם כאבים היא התסמונת הזאת. יש לא מעט אנשים שמספרים על קושי בלהזיז את היד, ועל אי יכולת לבצע כל מיני פעולות פשוטות. במקרה שבו הכאבים בכף היד חורגים מגבול הטעם הטוב יהיה עליכם לפנות לרופא מומחה שיספק לכם תשובות.

כיצד מטפלים בבעיה הזאת?

לכל רופא מומחה עשויות להיות שיטות שונות להתמודד עם תסמונת התעלה הקרפלית. הכי חשוב שתבחרו בשיטת הטיפול שתהיה הכי מתאימה לכם ולמצב שבו אתם נמצאים. תזכרו כי המטרה הסופית שלכם תהיה לנסות להחזיר את המצב בחזרה לקדמותו. הטיפול השמרני יהיה קיבוע של פרק כף היד, ושימוש בתרופות שונות נוגדות דלקת. במקרים חריגים שבהם התרופות לא עוזרות ישנו צורך לעבור ניתוח באזור הזה. אך תמיד תנסו לפתור את המצב ללא ניתוח על מנת למנוע סיכונים מיותרים. זוהי הסיבה שבגללה אבחון תסמונת התעלה הקרפלית קריטית מאוד מוקדם ככל האפשר.

דילוג לתוכן