קטגוריות
Uncategorized

ניתוח ציפורן חודרנית בלייזר

סובלים מציפורן חודרנית? קיבלתם המלצה לניתוח לייזר? חוששים?

ידע הוא כח, בפרט כשמדובר בניתוח. 

אספנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי כך שתגיעו לניתוח עם מינימום חששות ומקסימום רוגע.

מהי ציפורן חודרנית?

תופעת ציפורן חודרנית מתרחשת כאשר צידי הציפורן או החלק העליון שלה צומחים אל העור הנמצא סביב הציפורן, מה שיוצר לחץ באותו המקום. תופעה זו גורמת לדלקת המביאה לכאב, נפיחות, אודם וזיהום המלווה בהפרשת מוגלה.

כמו בכל מצב רפואי, ככל שמטפלים מוקדם ככל האפשר, כך סיכויי ההחלמה והריפוי יהיו קלים ומהירים יותר. כאשר מדברים על ציפורן חודרנית, לאבחון וטיפול מוקדם חשיבות גדולה, על אף שמרבית הסובלים מציפורן חודרנית פונים לטיפול רק כאשר מתעוררים כאבים וסימני דלקת. אי טיפול עלול להוביל להחמרת המצב ולהופעת זיהום בעל יכולת התפשטות העשוי לגרום לסיכון האצבע הנגועה.

לאור כך, לא רק אבחון וטיפול מוקדם חשובים, אלא יש גם להקפיד על אבחון וטיפול אצל פודיאטור מומחה ובעל ניסיון כדי שהאבחנה והטיפול יהיו מדויקים ומקצועיים. ד"ר אנדי קרף למשל הוא ד"ר לפודיאטריה העוסק בתחומו בהצלחה רבה כבר למעלה מ30 שנה. 

ניתוח ציפורן חודרנית בלייזר

כאשר הציפורן החודרנית אינה מגיבה לטיפולים שמרניים שונים ומצבה מחמיר, ניתוח ציפורן חודרנית בלייזר הוא פתרון אפשרי ואף כדאי. 

שלבי הניתוח כוללים:

-הסרת שוליה של הציפורן החודרנית

-צריבת שורשה על ידי שימוש בלייזר, כך נמנעת צמיחה חוזרת של הציפורן לכיוון העור סביב

זמן הניתוח בלייזר קצר ועומד על רבע שעה ונעשה תוך הרדמה מקומית. 

למה דווקא לייזר?

בשונה מלייזר, שיטות טיפול אחרות עלולות להוביל להופעה חוזרת של הציפורן החודרנית. בטיפול בלייזר, הסיכוי למצב זה נמוך מאוד. 

אחרי הניתוח

בתום הניתוח יחבוש אתכם הרופא המטפל. חשוב להקפיד על ההנחיות הבאות: 

-הרמת כף הרגל במשך היומיים שלאחר הניתוח

-הימנעות מתנועה ככל האפשר

-נעלת נעליים המאפשרות לאצבע הפגועה החלמה תקינה, כמו נעלי אצבע

-השריית כף הרגל במים המכילים מלח, מדי יום

בכל הקשור לכאבים, תקבלו משככי כאבים ואנטיביוטיקה בכדי למנוע מצב של זיהום. 

אמנם ציפורן חודרנית היא תופעה נפוצה מאוד ולאור כך נתפסת בעיני רבים כבעיה שאינה משמעותית כל כך, מה שבמרבית המקרים מוביל לאבחנה וטיפול מאוחרים, כאשר מתעוררים כאבים או מופיעה דלקת. כפות הרגליים הן הבסיס לרוב התפקוד שלנו, כך שהתייחסות, אבחון וטיפול מספיק מוקדמים לא רק ישפרו את סיכויי ההחלמה אלא אף ימנעו מכם כאבים מיותרים. 

דילוג לתוכן