קטגוריות
Uncategorized

למי מתאים ניתוח קטרקט

הראייה כבר לא מה שהייתה?

בדקו האם ניתוח קטרקט יתאים לכם

קטרקט

תופעת הקטרקט הינה תופעה בה עדשת העין הולכת ונעשית עכורה. באופן כללי, עדשה זו מצויה בצידו האחורי של האישון ותפקידה ריכוז קרני האור המתקבלות על הרשתית. כשהקטרקט מופיע, יכולות ריכוז זו פוחתת וכך הראייה נפגמת.

קטרקט- אצל מי?

-הקטרקט יכול להופיע אצל אוכלוסיות שונות, אך בעיקר אצל מבוגרים משום שצלילות העדשה יורדת עם התקדמות שנותיו של האדם. 

הסטטיסטיקות מראות כי מרבית האוכלוסייה מעל גיל 65 סובלת מתופעת הקטרקט, בעין אחת או בשתי העיניים, בדרגות חומרה שונות. 

-הקטרקט יכול להופיע גם בגילאים צעירים יותר ואף בקרב ילדים. לרוב, סיבת הופעתו אינה קשורה בגיל אלא כתוצאה מהופעתו מגיל לידה או בשנים הראשונות לחייו של האדם, ובדרך כלל נדירה. 

-הקטרקט גם עשוי לשמש כתופעה נלוות למצב נוסף ולא רק כמצב בפני עצמו. למשל: חבלות בעין, חשיפה לקרינה, דלקת פנימית עזה, נטילת תרופות המכילות סטרואידים, מחלות כגון סכרת ועוד'. לרוב, גם סיבה זו נדירה למדי ומופיעה במקרים בודדים.

ניתוח קטרקט- קהל היעד

את אבחנת הקטרקט מבצעים אצל רופא עיניים, כאשר פתרון כניתוח מהווה פתרון יחידי לאנשים ששגרת חייהם נפגעה בעקבות הופעת הקטרקט. 

אם אתם חשים שהקטרקט חלק מחייכם ומשפיע עליהם כגון הימנעות מנהיגה בתנאי אור חלשים עקב הראייה הירודה, מתחביבים ומשחקי חוץ שונים הדורשים ראייה תקינה, סינוור, עליה בלתי מוסברת במשקפיים ועוד'- ניתוח קטרקט עשוי להיות פיתרון נהדר ומועיל. 

מטרתו של ניתוח הקטרקט היא הוצאת עדשת העין העכורה והכנסה של עדשה מלאכותית, חדשה ותקינה המאפשרת ראייה מיטבית ההכרחית לשמירה על שגרת חיים ואיכות חיים נאותה. 

ניתוח קטרקט לסובלים מקטרקט בשני העיניים 

לרוב, הקטרקט מופיע בשתי העיניים ולא בעין אחת, וכן דרגת חומרתו לרוב שונה מעין אחת לשנייה. במקרה כזה, הניתוח יתבצע על עין אחת בלבד, כזו שדרגת הקטרקט בה מתקדמת יותר, ורק לאחר כמה שבועות, ניתן לנתח גם את העין האחרת. 

בחרו רופא מקצועי

אל תתפתו לפרסומים כאלה ואחרים להטעות אתכם, בפרט שמדובר בבריאות שלכם, ולא רק בבריאות שלכם, אלא בעיניים שלכם: האיבר הרגיש ביותר והחשוב ביותר לתפקוד יום יומי נאות. ד"ר ירון פינקלמן למשל, ניתח מטופלים רבים אשר שגרת חיים נפגמה בשל הופעת הקטרקט וזכה להשיב להם את איכות חייהם מתוך מקסימום מקצועיות, מיומנות ויחס חם ואישי. 

דילוג לתוכן